Forbundsinstruktør

Forbundsinstruktør 32 lektioner (niveau 2):

Dette er overbygningen på licensinstruktør og henvender sig til den mere erfarne instruktør som typisk er holdansvarlig for et eller flere hold eller er chefinstruktør. Kurset koster 1.800,- og strækker sig over 2 weekender som typisk ligger fordelt over 2 år. Kurset udbydes typisk hvert andet år. Minimum 18 år og 1.dan samt bestået licensinstruktør. Dispensation kan søges.

Der er ikke nogen afsluttende prøve på dette kursus. Kurset er primært teoretisk, sekundært praktisk. Generel information kan downloades her og programmet kan downloades her.

- Kurset giver adgang til den prestigefyldte Diplomtræneruddannelse 180 lektioner (niveau 3) gennem Danmarks Idræts Forbund som kun 10 karatetrænere har taget per 1.september 2013. Læs mere om den her. Diplomtræneruddannelsen giver igen adgang til den endnu mere eksklusive niveau 4 uddannelse: Idrættens Træner Akademi 300 lektioner (nu omdøbt Elitetræner) som kun 3 trænere har gennemført fra Dansk Karate Forbund. Læs mere her.

Underviser: Tejs Damkjær