Udtagelsesmodellen

Vejen til Talentcentret

• For at blive optaget på et af forbundets talentcentre skal du være fyldt 12 år i kumite og 10 år i kata.
  • 2 gange om året holder hvert talentcenter en udtagelsestræning hvor de ansvarlige trænere vurderer subjektivt om du er god nok.
  • Ansøgninger sker på samme måde som til landsholdet ved at udfylde de relevante dokumenter.

Vejen til Landsholdet

• Følg de retningslinier som bliver angivet på denne side
  • Du skal være fyldt 14 år for at komme i betragtning.
  • Landstrænerne vurderer subjektivt om du bliver afvist, indkaldt til prøvetræning, optaget på prøve eller fuldt optaget.
  • Der ligges stor vægt på at udøvere kommer på landsholdet via talentcentrene og  at man bliver indstillet via disse.
  • Landstrænerne kan også løbende optage udøvere.

Vejen til NM, EM og VM

• Som udøver på landsholdet har du mulighed for at blive udtaget til NM, EM og VM. Vores ambitioner er medaljer til EM og VM - til NM vil Danmark fortsat være den stærkeste nation.
  • Danmark forsøger at stille fuldt hold til NM hvor klasserne kadet, junior og senior bliver udbudt. Danmark kan stille 2 i hver klasse.
  • Til EM og VM stiller Danmark ikke nødvendigvis fuldt hold - her er det vigtigt at man har et vist niveau før man bliver udvalgt til at repræsentere Danmark på højeste niveau. Derfor kan kun A-og B kæmpere blive udtaget!
  • Landstrænere rater alle kæmpere som enten A, B eller C hvor A er den højeste niveau.
  • Jo højere rating du får - jo større chance for at blive udtaget, jo større økonomisk opbakning og opmærksomhed får du fra forbundet
  • I menuen til højrekan du læse, hvad landstrænere ligger vægt på når de klassificerer dig som A, B eller C, men det er vigtigt at understrege at der ikke findes en objektiv formel for hvordan du opnår en given status. Det er landstrænernes subjektive vurdering der er gældende, men de har selvfølgelig nogle interne retningslinier vi forsøger at illustrere i undermenuen
  • Som udgangspunkt kommer den kæmper med den højeste rating afsted
  • Hvis 2 eller flere kæmpere har samme rating vil det være den kæmper som opnår flest points til udtagelsesstævnerne (jævnfør pointmodellen) der kommer afsted.
  • Udtagelsesstævnerne kan ses under kata og kumite landsholdet respektivt.
  • I det sjældne tilfælde at 2 eller flere kæmpere har samme rating og samme antal point fra udtagelsesstævnerne vil det være landstrænernes subjektive vurdering der er afgørende.
  • Alle udtagelser/afslag skal godkendes af Eliteudvalget som er udpeget af Bestyrelsen