DU-Økonomi

Dommerafregning

Hvis du af Dansk Karateforbunds dommerudvalg er udsendt til stævne som dommer skal følgende ting gøres:

·         Efter stævnet udfyldes en ”rejseafregning” som kan downloades her med informationer om navn og adresse, aktivitet, dato, stævne, transport og oplysning om kontonr., hvortil honoraret kan indbetales

·         relevante bilag vedlægges

·         Rejseafregning + evt bilag sendes til Anne Kjøng: anne@danskkarateforbund.dk

·         Rejseafregning + evt bilag sendes max 2 uger efter stævnets ophør.

·         Anne Kjøng sender efter godkendelse rejseafregning + evt bilag til forbundets kasserer, og det tilstræbes, at pengene er udbetalt senest 4 uger efter modtagelsen/deadline af rejseafregning + evt bilag.

Kursusafregning

Et dommerkursus afholdt i klubregi, hvor klubben har udlæg for udgifter, som Dansk Karateforbunds dommerudvalg iflg reglerne skal betale:

·         Der skal udfyldes en ”rejseafregning” som kan downloades her ……… med informationer om navn og adresse, aktivitet, dato, klub og oplysning om kontonr., hvortil honoraret kan indbetales

·         relevante bilag vedlægges

·         Rejseafregning + bilag sendes til Anne Kjøng: anne@danskkarateforbund.dk

·         Rejseafregning + bilag sendes max 2 uger efter kursets ophør.

·         Anne Kjøng sender efter godkendelse rejseafregning + bilag til forbundets kasserer, og det tilstræbes, at pengene er udbetalt senest 4 uger efter modtagelsen af rejseafregning + bilag.

Dommerstøtte

Det er som dommer muligt at søge økonomisk støtte til udvikling i form af deltagelse ved internationale stævner.

·         A/A referees kan søge støtte til udviklings turneringer –  max 1500 kr pr. gang

·         EKF/WKF dommere kan søge til udviklingsrejser og vedligeholdelse af licenser – max 2500 pr. gang

·         ”Spirer” kan søge støtte til udviklingsrejser – max 1000 kr pr. gang

En ansøgning skal sendes til Anne@danskkarateforbund.dk. Herefter vil den blive behandlet. I ansøgningen skal fremgå Navn, dommergrad, hvilken turnering samt dato, og om man tidligere har søgt om støtte i det givne år.

Når støtten er bevilget, vil den komme til udbetaling efter endt rejse, idet bilag for udgifter ligger til grund for støttens størrelse. Der kan anvendes bilag for hotel og transport – fly, tog, km, bro osv. Det udbetalte beløb kan ikke overskride givne max beløb. Hvis der er bilag for mindre end max-beløb vil støtten svare til de dokumenterede udgifter.

Der er et begrænset antal støtter pr kategori og DU vil fordele støtterne i forhold til ansøgninger. Hvis man én gang har fået bevilget en støtte, vil DU vurdere om man kan få støtte igen samme år ud fra princippet om, at så mange som muligt skal have mulighed for støtte.